Kevät 2019

PhysioPilateksen kevätlukukausi alkaa viikolla 2, tiistaina 8.1.2019. Tätä ennen on loppiaisena 5-6.1.2019 uusi Physiopilateksen alkeiskurssi.

Keväällä 2019 Physiopilateksen ohjaajina jatkavat fysioterapeutit Leea Lahtomäki ja Anna Sundell, Jenni Kyllästisen ollessa edelleen vielä äitiyslomalla.

Kevätlukukausi (viikot 2-15) alkaa 8.1.2019 ja on yhteensä 13 kertaa, hinta 160€ (sis. alv 10%). Yksittäinen viikkotunti on 15€. Viikolla 9, koululaisten lomaviikko, ei ole tunteja. Viikko 16 on tuntien varaviikko ohjaajien mahdollisen poissaolon korvaamiseksi. Tuntien maksu tapahtuu laskulla tai sovitusti epassilla tai smartum liikunta ja/tai liikunta- ja kulttuuriseteleillä tai Smartum saldon kautta. 

Ryhmät ovat tuttuun tapaan pienryhmiä (6-9 hlöä), jolloin ohjaaja pystyy huomioimaan jumppaajat yksilöllisesti ja ohjaamaan liikkeiden oikeanlaiseen suoritustekniikkaan. Tunnit sopivat kaikille ikään ja liikuntatottumuksiin katsomatta. Ryhmät ovat jaettu kahteen eri tasoryhmään, niistä lisää tietoa alta. Huom. jumppaajia ei ole vakuutettu palveluntarjoajan puolesta.

Taso 1 = Sopii vasta-alkajille ja jo jonkin aikaa PhysioPilates tunneilla mukana olleille.

Taso 2 = Tunti sopii jo hieman pidempään PhysioPilates tunneilla käynneille.

Ilmoittautuminen on jo käynnissä. Ilmoittautuminen tapahtuu joko tekstiviestillä tai soittamalla numeroon 040 721 78 02 (Jenni Kyllästinen), myös sähköpostilla jenni.kyllastinen@fysioilo.fi voi tunneille paikkoja varata. Whatsupin, messengerin tai facebookin kautta ilmoittautumiset eivät valitettavasti onnistu.

Alkeiskurssi, johdatus pilateksen pariin, loppiaisena 5-6.1.2019 (la-su) klo 9.30 – 11.30. Yhteensä 4h, 65€. Ilmoittautuminen Jennille nro:n 040 721 78 02. Kurssi toteutuu mikäli ilmoittautuneita vähintään 4 hlöä, maksimi ryhmän koko on 7 hlöä.

Tuntien viikkokalenteri 8.1.2019 alkaen: (paikkatiedot päivitetty 16.12.2018 klo 15.05), myös varasijalle kannattaa ilmoittautua. Peruutuksien sattuessa paikka vapautuu jonossa seuraavalle.)

  • Tiistai klo 16.30 – 17.30 (Taso 2), ohjaajana Anna (täynnä)
  • Tiistai klo 17.45 – 18.45 (Taso 2), ohjaajana Anna ( täynnä)
  • Keskiviikko klo 10-11 (Taso 1), ohjaajana Anna (täynnä)
  • Keskiviikko klo 11.15- 12.15 (Taso 2), ohjaajana Anna (2 paikkaa vapaana)
  • Keskiviikko klo 16.30 – 17.30 (Taso 1), ohjaajana Leea (1 paikka vapaana)
  • Keskiviikko klo 17.45 – 18.45 (Taso 2), ohjaajana Leea ( 1 paikka vapaana)
  • Lauantai klo 9.30 – 10.30 (Taso 1 / Taso 2), ohjaajana Leea (2 paikkaa vapaana)
  • Lauantai klo 10.45 – 11.45 (Taso 2), ohjaajana Leea ( 4 paikkaa vapaana)

Peruuttamaton ryhmäpaikka on yksi käynti. Peruuta paikka aamupäivän ryhmiin viimeistään edellisenä iltana ja illan ryhmiin viimeistään 4 h aikaisemmin. Peruttuasi oman ryhmäsi paikan voit kysyä korvaavaa kertaa jostain toisesta ryhmästä. Peruuta paikkasi laittamalla tekstiviesti suoraan ohjaajalle Anna: 046 55 14100 ja Leea: 040 757 86 56.

Mitä tunneille mukaan / neuvoja ryhmiin valmistautumiseen:

Ota tunnille mukaan liikuntavaatteet, juomapullo ja pieni pyyheliina pään/kasvojen alle. Sisäurheilukenkiä et tarvitse; pilatestunnilla ollaan tavallisesti sukat jalassa (mielellään puhtaat sukat). Laitathan kännykän äänettömälle tunnin ajaksi ja tulethan tunnille ajoissa, jotta kaikki saavat rauhan keskittyä. Kiitos.

Ryhmäläisten palautteita tunneista:

”Oman kehon hahmotus / hallinta parantunut. Selkäkivut vähentyneet. Liikkeet ”hyvällä tavalla” yllättävänkin raskaita.” -ryhmäläinen-

”Ryhtini ja istuma-asentoni ovat parantuneet, kivut helpottaneet. Yksilöllinen ohjaus liikkeiden korjauksissa on aivan mahtavaa, ettei tule tehtyä liikkettä väärin.”

”Tämä on sitä mitä tarvitsen” (ryhmäläinen)

”Kunto on kohentunut, paikat ovat notkistuneet, tasapaino parantunut.” (eläkeläinen)

”Helpottanut kivun hallintaa”

”Ryhtini on parantunut, liikkuvuutta ja kehonhallintaa on tullut lisää.”

”Niska + hartiat pysyneet kunnossa. Olen kiinnittänyt enemmän huomiota mm. omaan ryhtiini. Tämä on kivaa.”

”Lisää liikkuvuutta rankaan, vähemmän kankea olo aamuisin tai pitkän istumisen jälkeen.”

”Alkeiskurssilla selitetty tarkasti luiden ja lihasten toimintaa, kiitos.”

”Pystyn hiihtäessä paremmin aktivoimaan pakarat ja luistelutekniikassa tasapaino ja liukuminen ovat selvästi parantuneet.”

”Juoksutekniikkani ja uintitekniikka ovat kehittyneet parantuneen kehonhahmotuksen ansiosta.”

DSC_2648

TallennaTallenna

TallennaTallenna

TallennaTallenna