Kesä 2019

Fysio ilon tuntitarjontaan uusia tunteja tarjolla kesäkaudella 7.5. – 12.6.2019, varaa paikkasi 1.4.2019 alkaen viestillä 040 721 78 02 / Jenni Kyllästinen.

  • Tiistaisin 7.5. – 28.5. klo 10.30-11.15 Äiti-vauva tunti (4 x 45min, ryhmän max. koko 6 äitiä, vauvat 2kk-) ohjaajina Jenni ja Saimi
  • Tiistaisin klo 16.45-17.45 PhysioPilates perustaso, ohjaajana Anna
  • Tiistaisin klo 18-19 PowerMethod, ohjaajana Anna
  • Keskiviikkoisin klo 10-11 PhysioPilates perustaso, ohjaajana Anna
  • Keskiviikkoisin klo 11.15-12.15 PhysioPilates perustaso, ohjaajana Anna
  • Keskiviikkoisin klo 18-19 PhysioPilates (pystypilates, pitkät kuminauhat) ohjaajana Jenni

Hinta: 6x60min 75€, toinen ryhmä -15% (64€). Äiti-vauva ryhmä 4x45min 30€. Yksittäinen 60min tunti 15€. Hinnat sis. Alv 10%.

Fysio ilon kesäkauden tuntikuvaukset:

  • PhysioPilates perustason tunti sopii kaikille, tunnilla käydään prepilates liikkeitä, jotka ovat helpotettuja liikkeitä klassisesta repertuaarista sekä kehon liikkuvuutta lisääviä faskialinjojen liikkeitä. Tunnilla ryhmäkoko 6-9hlöä.
  • DSC_6022PhysioPilates pystypilates tunnilla tehdään suurinosa tunnista seisten, käyttäen pitkiä vastuskuminauhoja, osa tunnista perustason mattopilatesta. Tunnilla ryhmäkoko 6-8hlöä.
  • PowerMethod on toiminnallinen lihaskuntotunti, joka kehittää turvallisesti ja tehokkaasti lihaskuntoa (perus- ja kestovoimaa), liikkuvuutta sekä kehonhallintaa.
    Alkulämmittely sisältää kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita ja aktiivisia venytyksiä, joiden lisäksi opetellaan liikkeiden oikeat suoritustekniikat. Lihaskunto-osiossa tehdään koko kehon toiminnallisia harjoitteita ja liikehallintaliikkeitä, joissa tuki- ja liikuntaelimistön ja myofascian näkökulma on huomioitu. Lopuksi palautellaan kehoa harjoituksesta. Toteutetaan pienryhmänä (6-10hlö), joka mahdollistaa yksilöllisen ohjauksen oikeanlaisiin liiketekniikoihin. Helposti tuloksia ja hauskalla tavalla vaihtelua harjoitteluun. Ryhmän ohjaa fysioterapeutti.
  • Äiti-vauva tunti on suunnattu äideille, joilla on 2 -12kk ikäinen vauva.  Tunneille voi tulla mukaan myös isomman lapsen kanssa, toki lapsen liikkuessa osallistuminen on hieman haastavampaa. Äiti tekee osan harjoituksista itsenäisesti vauva vierellään, osassa harjoituksista vauva voi olla sylissä mukana. Tunti etenee vauvojen ehdoilla; äiti voi syöttää ja sylitellä vauvaa tarvittaessa. Tunnin ehtona on, että äiti on käynyt synnytyksen jälkeisessä lopputarkastuksessa. Tunti sopii myös odottaville äideille. Tunneilla maksimi 6 äitiä.DSC_6802Paljon lantionpohjan ja keskivartalon aluetta tiivistäviä harjoituksia. Käydään läpi pilatesnäkökulmasta kehon hyvää hallintaa arjen eri tilanteissa vauvan kanssa. Tunnilla keskitytään äidin hyvinvointiin ja kehon vahvistamiseen ja huoltamiseen huomioiden raskauden, synnytyksen sekä imettämisen aiheuttamat muutokset kehossa. Ohjataan tarkistamaan itseltä suorien vatsalihasten tilannetta, mahdollista erkaumaa (tarvittaessa ohjaaja tarkistaa) ja seuraamaan vatsalihasten palautumista. Ohjaaja ohjaa tarvittaessa myös vaihtoehtoisia liikkeitä ja alkuasentoja. Vauvat voivat olla mukana osassa liikkeistä, esim. aikuisen vatsan päällä tai pötköttelemässä jalkojen päällä. Jokainen voi itse soveltaa liikkeitä ja sitä, ottaako lapsen mukaan vai viihtyykö lapsi esim. vieressä matolla. Tunneilla edetään rauhallisesti, pienten ehdoilla.Kaikki tunnit ovat fysioterapeutin ohjaamia, ryhmät toteutuvat vain jos tunneilla riittävästi ilmoittautuneita. Huom. jumppaajia ei ole vakuutettu palveluntarjoajan puolesta.

Peruuttamaton ryhmäpaikka on yksi käynti. Peruuta paikka aamupäivän ryhmiin viimeistään edellisenä iltana ja illan ryhmiin viimeistään 4 h aikaisemmin. Peruttuasi oman ryhmäsi paikan voit kysyä korvaavaa kertaa jostain toisesta ryhmästä. Peruuta paikkasi laittamalla tekstiviesti suoraan ohjaajalle Anna: 046 55 14100, Leea: 040 757 86 56 ja Jenni 040 721 78 02.

Kevät 2019

PhysioPilateksen kevätlukukausi alkaa viikolla 2, tiistaina 8.1.2019 ja jatkuu huhtikuulle viikolle 15. Viimeiset kevätlukukauden tunnit ovat lauantaina 13.4.2019. 

Keväällä 2019 Physiopilateksen ohjaajina jatkavat fysioterapeutit Leea Lahtomäki ja Anna Sundell, Jenni Kyllästisen ollessa edelleen äitiyslomalla.

Kevätlukukausi (viikot 2-15) alkaa 8.1.2019 ja on yhteensä 13 kertaa, hinta 160€ (sis. alv 10%). Yksittäinen viikkotunti on 15€. Viikolla 9, koululaisten lomaviikko, ei ole tunteja. Viikko 16 on tuntien varaviikko ohjaajien mahdollisen poissaolon korvaamiseksi. Tuntien maksu tapahtuu laskulla tai sovitusti epassilla tai smartum liikunta ja/tai liikunta- ja kulttuuriseteleillä tai Smartum saldon kautta. 

Ryhmät ovat tuttuun tapaan pienryhmiä (6-9 hlöä), jolloin ohjaaja pystyy huomioimaan jumppaajat yksilöllisesti ja ohjaamaan liikkeiden oikeanlaiseen suoritustekniikkaan. Tunnit sopivat kaikille ikään ja liikuntatottumuksiin katsomatta. Ryhmät ovat jaettu kahteen eri tasoryhmään, niistä lisää tietoa alta.

Taso 1 = Sopii vasta-alkajille ja jo jonkin aikaa PhysioPilates tunneilla mukana olleille.

Taso 2 = Tunti sopii jo hieman pidempään PhysioPilates tunneilla käynneille.

Ilmoittautuminen on jo käynnissä. Ilmoittautuminen tapahtuu joko tekstiviestillä tai soittamalla numeroon 040 721 78 02 (Jenni Kyllästinen), myös sähköpostilla jenni.kyllastinen@fysioilo.fi voi tunneille paikkoja varata. Whatsupin, messengerin tai facebookin kautta ilmoittautumiset eivät valitettavasti onnistu.

Alkeiskurssi, johdatus pilateksen pariin, loppiaisena 5-6.1.2019 (la-su) klo 9.30 – 11.30. Yhteensä 4h, 65€. Ilmoittautuminen Jennille nro:n 040 721 78 02. Kurssi toteutuu mikäli ilmoittautuneita vähintään 4 hlöä, maksimi ryhmän koko on 8 hlöä.

Tuntien viikkokalenteri 8.1.2019 alkaen: (paikkatiedot päivitetty 19.12.2018 klo 11.30), myös varasijalle kannattaa ilmoittautua. Peruutuksien sattuessa paikka vapautuu jonossa seuraavalle.)

  • Tiistai klo 16.30 – 17.30 (Taso 2), ohjaajana Anna (täynnä)
  • Tiistai klo 17.45 – 18.45 (Taso 2), ohjaajana Anna ( 1 paikka vapaana)
  • Keskiviikko klo 10-11 (Taso 1), ohjaajana Anna (täynnä)
  • Keskiviikko klo 11.15- 12.15 (Taso 2), ohjaajana Anna (2 paikkaa vapaana)
  • Keskiviikko klo 16.30 – 17.30 (Taso 1), ohjaajana Leea (täynnä)
  • Keskiviikko klo 17.45 – 18.45 (Taso 2), ohjaajana Leea ( täynnä)
  • Lauantai klo 9.30 – 10.30 (Taso 1 / Taso 2), ohjaajana Leea (2 paikkaa vapaana)
  • Lauantai klo 10.45 – 11.45 (Taso 2), ohjaajana Leea ( 4 paikkaa vapaana)

Peruuttamaton ryhmäpaikka on yksi käynti. Peruuta paikka aamupäivän ryhmiin viimeistään edellisenä iltana ja illan ryhmiin viimeistään 4 h aikaisemmin. Peruttuasi oman ryhmäsi paikan voit kysyä korvaavaa kertaa jostain toisesta ryhmästä. Peruuta paikkasi laittamalla tekstiviesti suoraan ohjaajalle Anna: 046 55 14100 ja Leea: 040 757 86 56.

Mitä tunneille mukaan / neuvoja ryhmiin valmistautumiseen:

Ota tunnille mukaan liikuntavaatteet, juomapullo ja pieni pyyheliina pään/kasvojen alle. Sisäurheilukenkiä et tarvitse; pilatestunnilla ollaan tavallisesti sukat jalassa (mielellään puhtaat sukat). Laitathan kännykän äänettömälle tunnin ajaksi ja tulethan tunnille ajoissa, jotta kaikki saavat rauhan keskittyä. Kiitos.

Ryhmäläisten palautteita tunneista:

”Oman kehon hahmotus / hallinta parantunut. Selkäkivut vähentyneet. Liikkeet ”hyvällä tavalla” yllättävänkin raskaita.” -ryhmäläinen-

”Ryhtini ja istuma-asentoni ovat parantuneet, kivut helpottaneet. Yksilöllinen ohjaus liikkeiden korjauksissa on aivan mahtavaa, ettei tule tehtyä liikkettä väärin.”

”Tämä on sitä mitä tarvitsen” (ryhmäläinen)

”Kunto on kohentunut, paikat ovat notkistuneet, tasapaino parantunut.” (eläkeläinen)

”Helpottanut kivun hallintaa”

”Ryhtini on parantunut, liikkuvuutta ja kehonhallintaa on tullut lisää.”

”Niska + hartiat pysyneet kunnossa. Olen kiinnittänyt enemmän huomiota mm. omaan ryhtiini. Tämä on kivaa.”

”Lisää liikkuvuutta rankaan, vähemmän kankea olo aamuisin tai pitkän istumisen jälkeen.”

”Alkeiskurssilla selitetty tarkasti luiden ja lihasten toimintaa, kiitos.”

”Pystyn hiihtäessä paremmin aktivoimaan pakarat ja luistelutekniikassa tasapaino ja liukuminen ovat selvästi parantuneet.”

”Juoksutekniikkani ja uintitekniikka ovat kehittyneet parantuneen kehonhahmotuksen ansiosta.”

DSC_2648

TallennaTallenna

TallennaTallenna

TallennaTallenna